29 January 2015

Organising Tips for Kitchens

Have you ever had salted coffee? You know, when instead of jar with sugar you take salt and mix into coffee?!
I thought I was well organised in my kitchen, ...until yesterday. I was cooking dinner and instead of jar with paprika, I grabbed jar with chilly and generously placed 2 tbs in my stew. I like spicy and hot food, but this was too much. Later, I would realise why they say 'chilly speeds-up metabolism' :-)
Anyway, today all my jars have LABELS! (And anyone cooking in my kitchen from now on, knows exactly where paprika is, and where chilly!)
Jeste li ikada popili slanu kafu?
Znate ono, kada umjesto tegle sa secerom uhvatite za so i umijesate u kafu?!
Mislila sam da sam dobro organizovana u kuhinji, ...sve do juce! Kuhala sam neki gulas i umjesto teglice sa paprikom, zgrabila sam chili i stavila pune 2 kasike. Zbilja volim zacinjenu (ljutu) hranu, ali ovo je bilo previse. Kasnije sam shvatila zasto kazu da chili ubrzava metabolizam :-)
Elem, od danas su sve moje teglice OBILJEZENE ! (Tako da svako ko kuha u mojoj kuhinji, tacno zna sta je paprika, a sta chili)


A few tips on organising a kitchen space.
Basic rules
-Create working Stations - so there is spot for cooking, cleaning,  storing, baking...
-Assure easy access  - items that are used more often should be placed closer to your working spot; very rarely used items should be further away, so there is no many unnecessary movements.
Nekoliko savjeta za dobro organizovanu kuhinju.
Osnovna pravila:
- Kreirajte 'Stanice' - mjesto za kuhanje, ciscenje/ pranje, smjestaj, pecenje/ kolace...
-Osigurajte lagan pristup- pribor koji se koristi svakodnevno treba da je smjesten blize radnom mjesu; stvari koje se rijetko koriste smjestiti dalje u kuhinji.

                   Label everything    /    Obiljezite sve


Oils, vinegars and other cooking sauces stored in a deep  drawer, close to your stove.

Ulja i drugi sastojci za kuhanje (sosevi, sirce..) u dubokoj ladici blizu stednjaka.








My (handy) spice collection, right above my head. Jars are from 'Masterfood' products (mustards and sauces), collected during last few years. 
Moja (blizu ruke) kolekcija zacina, odmah iznad glave. Teglice (od senfa) sam skupljala zadnjih nekoliko godina.
Breakfast/ Snack /Coffee /Tea Station: Anyone can prepare a snack/ coffee without disturbing other person in the kitchen. All serving ware is also located in this station, right across dishwasher, so unloading is quick and easy.
Mjesto za doručak/ kafu /čaj/ užinu: svako sebi moze pripremiti uzinu ili kafu, bez ometanja druge osobe u kuhinji. Svi tanjiri i posude za serviranje se nalaze tu takodje, preko puta masine za sudje, tako da je smjestanje cistog sudja brzo i lako.



Cake corner: All flavourings / cake ingredients in one place (large shallow container). When needed, simply pull out whole box and everything is handy. Tiding up is easy, just put the box back.
Ćošak za kolače: Svi dodatci za kolace na jednom mjestu (u plitkoj velikoj plasticnoj kutiji). Kada ih zatrebam , jednostavno izvucem cijelu kutiju i sve je pri ruci. Jednostavno je i pospremanje, samo vratim kutiju nazad na mjesto.



Smart solution for baking tins: store them vertically, separated by thin plywood (or tension rods).
Unusual shapes can be placed on wall as decoration.
Pametno rješenje za tepsije: smjestite ih vertikalno , odvojene sperplocom (ili cijevima pod tenzijom). Neobicne forme mozete okaciti na zid kao dekoraciju.


Don't throw your glass jars (you've paid for them); keep dry ingredients (or your preserves) in jars. Uniformed or colour-coordinated always look better together. Tell your friends what kind of jars are you collecting (collect different sort for your friends).
Ne bacajte svoje teglice (platili ste za njih): smjestite suhe sastojke (ili zimnicu/ dzemove) u njih. Teglice istog oblika ili koordinisane boje uvijek izgledaju bolje kada su zajedno. Recite prijateljima koje od njih skupljate (a za njih skupljajte druge).


Giveaway    /    Darivanje
For those who can't get self-sticking labels: 2 lucky visitors will have chance to get 20 of those. In your comment (bellow) let me know you would like to have them (by 05 /02 - results on 06/02) and you will have chance to win it. Choice of label names (ingredients) will be yours!
Za one koji ne mogu nabaviti (obiljezavajuce) naljepnice: 2 sretna posjetioca ce imati sansu da dobiju 20 ovakvih. U vasem komentaru (dole) me podsjetite da biste voljeli da ih imate (do 5/2 - rezultati 6/2). Izbor naziva (sastojaka) naljepnica ce biti vas!



16 comments:

  1. Haha :D salted coffee.. I never actually had one. I have my kitchen pretty much organised :)

    ReplyDelete
  2. Super ideja, a ja sam nadomak renoviranja kuhinje, pa mi svaki savet znači. Jedino što je moja kuhinja daleko manja, a samim tim i manevarski pristup.

    ReplyDelete
  3. Kuhinja ti je ogromna i tu se moze sve fino organizovati. Kod mene je sve strpano na sprat i puno do vrha tako da i nema nekog mjesta za organizaciju.

    ReplyDelete
  4. wow your kitchen is well organized! Thanks for sharing all the tips, Jasna.

    ReplyDelete
  5. Wow Jasna!
    Amazing tips! And Im agree with Angie you are well organized!!

    ReplyDelete
  6. Svaka ti čast.....ovo sve da se uradi treba jako puno vremena jer sve to treba izvaditi i staviti propisne nalepnice....ali moje teglice sa začinima su definitivno sa nalepnicama i to na oba jezika...možda ću jednog dana i to uraditi, kad mi muž napravi ostavy ( pantry ) a dotle ću se diviti tebi.

    ReplyDelete
  7. Kod mene slatka i ljuta paprika svaka stoje na svom mjestu neoznačene- sve dok suprug ne krene kuhati pa onda više ne znaš koja je koja (dok ne probaš). Imam malu kuhinju i sanjam o velikoj super organiziranoj kuhinji, gdje će sve namirnice biti u spremnicima i teglicama i naravno sve označeno :)

    Super si organizirala svoju kuhinju i sad možeš u potpunosti uživati u njoj

    ReplyDelete
  8. Krasna kuhinja i red u njoj. I ja imam neki svoj nacin kako da drzim red, ali j posto je kuhinja mala nije lako :)
    Sjajan post!

    ReplyDelete
  9. Tvoja kuhinja je kuhinja mojih snova. :-) Ja imam jako malo kuhinjo i sve je na dohvat ruke. Prošlog ljeta sam napravila teglice za domače čajeve. Možda ču uspjeti tako organizirati i začine. Sigurno ču svratiti do tebe po inspiraciju. :-))

    ReplyDelete
  10. odličan post,uživala sam gledajući kako je sve sortirano i složeno...posebno mi se svidjela ova polica sa posloženim plehovima.... ma sve je sjajno.nemam drugog opisa....

    ReplyDelete
  11. Sviđa mi se tvoja velika kuhinja u koju sve stane i na dohvat je ruke. Ali veličina ne bi puno značilo da nije ovako dobro organizirano, odlično!

    ReplyDelete
  12. Kakvo savrsentvo! Kod mene tako sve obelezeno i sredjeno traje do nedelju dana, a onda gradim haos, zbog koga se iznerviram, pa sve ispocetka!

    ReplyDelete
  13. Jeste i ja volim kad je sve organizovano,najviše zbog toga što nemam mnogo mesta u kuhinji.Jedini spas mi je veliki pantry.Super sve ovde izgleda

    ReplyDelete
  14. Ovo sam videla odmah, cim si objavila i odusevila si me. Evo me, tek sad, da kazem nesto:(
    Ja sam ti od ohih sto za sve imaju svoje mesto i ne podnose nered... Tvoja kuhinja je kao apoteka, sto bi se reklo. Uredno i pregledno. Svaka cast. Sve na dohvat ruke, lepo obelezeno i pregledno. Volim sto su radne povrsine prazne tj. nisu prenatrpane raznim cinijama, mikserima, blenderima... Super si uredila kuhinjicu. Bas mi je drago da uzivas u ovakvom kutku:) Puno pozdrava, draga moja.

    ReplyDelete
  15. Jasna super si organizirala kuhinju koja je i jako lijepa i prostrana. Moja je sa druge strane jako mala, ali mislim da to nije razlog da je i takvu malo bolje ne organiziram, barem bih mogla riješiti naljepnice na teglicama , ali treba krenuti :) Uživaj u svojoj lijepoj kuhinji, sigurno je uživanje tu kuhati i boraviti.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...